20 June 2009

last post at college!

tamat.


tamat sudah segalanya. this is the end. aku lepas ni, tak tau la bile, mungkin sekarang, mungkin lepas ayah aku datang kejap lagi ke, mungkin selepas jam 12 tgh malam nanti ke, atau bila saja, aku tak bergelar lagi sebagai pelajar KYUEM.


oMG, this is my last post at KYUEM!


org sume dah balik. so, internet pun laju la sekarang. hahahaa


kat rumah takde internet. dulu ada la, streamyx. pastu router die dah tebakar kena sambar kilat, sudah. susah sikit la nanti. hmm. nak update blog, jauh sekali.


alah. dah cuti. blog2 mulalah berlambak2 dgn post2 sedih.


biarkan. peduli apa. nanti kau org rasa tau la macam mana rasanya.


ape aku nak tulis ni. hmm.


ni aku tulis ni masa tgh tunggu ayah aku dtg, sbb tadi lepas event Awards Day, ayah aku pegi KL jap, jumpa kawan dan lawat adik aku kat UIA yg baru bape minggu je register situ.


seminggu lepas exam, agak kekosongan. sebenarnya minggu last exam lagi dah rasa agak kekosongan, dek kawan2 ramai yg balik rumah.


lepas exam, kawan2 ramai yg sudah memulakan movie marathon. ingatkan apa, rupanya menonton movie secara berturut2 tanpa henti, melainkan utk keperluan asa tubuh manusia, termasuklah sembahyang.


saya bukan minat pun tonton movie. lagi2 citer2 jiwang2 la, korea la, ish. entah nape tak minat entah. biarla org kata, citer korea ni best giler, bapak best, tok neneyk moyang best, best tahap dewa dewi petala ketujuh, saya apa kisah. dgr je korea, tak minat. bahkan, movie English biasa pun tak minat.


langsung kebosanan. takde mende nak buat.


lepas exam, kadang terasa jugak bila tgh2 tengok movie tu, rasa macam tak kena pulak sebab sebelum ni study je, susah sgt nak dapat masa senggang, walaupun banyak je sebenarnya masa yg disenggangkan sendiri. hehe.


lepas exam, terus saya rasa kesakitan di seluruh badan, di sendi2 jari, kepala terutamanya, dan sebagainya. petang harinya, sudah mula rasa sedikit panas, dan sejuk pada masa yg sama, dan badan terasa lemah, atau dlm kata mudahnya, diserang demam. aduh. seharian mengaduh.


hari kedua lepas exam, iaitu hari esoknya lepas paper terakhir, diserang sakit kepala pulak, berdenyut2 tak henti2 bagai ular kena palu. gila. kalau saya baring dan menidurkan diri, bangun semula, sakit kepala tinggal dlm 25%. bila nak mandi, air menyiram kepala, saya mula terjerit2 seorang diri kerana chaletmate yg lain ke dining hall menjamah lunch. keluar bilik mandi, mulalah tercari2 dinding dek ketidakseimbangan yg tinggi dialami.


oh. saya baru lepas menyebut perkataan chaletmate. lepas ni saya tak punya chaletmate dah. yg tinggal hanya kawan2, tanpa mengira kau duduk Kg Seberang ke, apartment ke, man2 jelah. huhu. sedeh.


hari ketiga lepas exam, sampai hari saya sedang menaip post ni, saya masih mengalami selsema., batuk dan sakit tekak. namun, sekarang dah kurang sikit, sakit tekak tak lagi. hehehe. kalau tak, selsema itu bukan saja berhingus, malah hingus yg berdarah. arhghhhh...


seminggu terakhir ni agak sibuk. macam2. pagi2, kadang2 sibuk mengacau junior yg sedang bersarapan, memandangkan mereka harus ke kelas. saya tukang gelak saja ye, kawan saya yg mengada2.


contoh.

weh, aku dah lupa kat mana tandas dowh, maklumlah, dah lame takde kelas. dah tak pegi Acad Block dah.


makin dekat hari hujung, makin sibuk. dgn MOC lagi. haish. reherseal Awards Day lagi.


hari Awards Day. suruh datang pukul 9 suku di Japanese Garden atau sekarang namanya Zen Garden. pukul 10.10 baru perarakan masuk para graduan2 KYUEM yg tampan2 dan menawan2 belaka. diikuti para tenaga pengajar.


tahun ni. tetamu kehormat ialah seorang berketurunan diraja, yakni DYTM Raja Muda Perak, Raja Nazrin Shah. sebagai kenangan, sebuah sekolah telah dinamakan dgn nama raja muda ini, iaitu Sekolah Menengan Agama Raja Dr. Nazrin Shah yg terletak di Kg Gajah, Perak, berdekatan dgn MRSM Pasir Salak yg sering dikatakan kekurangan fasiliti.


ucapan, bla bla bla, tiba masanya utk sijil tamat pengajian disampaikan pada para graduan. naik stage, sembah, jalan, bow depan raja muda, salam, amik scroll, turun tangga, amik gambar, terus ke tempat duduk asal. seringkas itu. ah. tak puas berada atas stage. haha.


bla bla bla, awards demi awards disampaikan, akhirnya majlis sampai ke penghujungnya. aarrr..... masing2 sudah mengeluh. huhu. tak mau tinggalkan kolej tempat umur kami meningkat 2 tahun ini. tak mau tinggalkan kawan semovie, rakan sesilat, dan sebagainya.


selesai. sesi bergambar pun bermula.


tak larat la nak buat laporan tak rasmi ni.


kesimpulannya, hari ni aku akan tinggalkan bilik aku, tempat aku menghabiskan masa, study, tido, bersiap ke kelas, dan sebagainya. tinggalkan chalet aku yg merupakan antara tempat yg paling jarang sunyi tanpa kehadiran kawan2, even waktu exam. tinggalkan kolej tempat aku belajar Accounting dgn Pn Nor Ain, walaupun sedikit frust tak dapat awards best Accounting student (hoho~), Maths dgn Pn Mazurah, Physics dgn beberapa cikgu, antara yg terlama ialah Papa Chew kegemaran ramai, dan Economics oleh Pn Zaihan, yg begitu mengajar kami menjadi independent learner.


kat kolej ni jugakla aku kenal bermacam2 org. semuanya baik2 dan sgt friendly, supportive.


kat kolej ni jugakla aku belajar macam2, emosi, kematangan, kepemimpinan, lumrah kehidupan, hidup bagai roda, ah. banyak la. tak tersenarai kesemuanya kat sini.


kolej ni jugakla yg menjadi saksi hajat hati yg tak kesampaian~......






semuanya hanya tinggal kenangan~


.

No comments: