25 December 2008

pertama-tamanya



assalamualaikum.

ni dah kali keberapa aku buat blog ntah aku pun tak tau.sbb buat, pastu delete balik.fuh.tapi ini blog kedua aku.selepas 'mengapa' dilancarkan bertepatan dgn tarikh 1 disember lalu.jadi lepas ni senangla sikit aku nak mengira dah berapa bulan umur blog aku tu.sebut pasal tu aku teringat pulak pasal accounting principle.time time interval.dlm soalan exam, bolehla, die bagi everything in exact date mcm 1 hb in any month or even 1 january.to simplify the case bak kata pn ain.tp practically,there'll be no such thing kan.

baiklah.bukak saja blog ni, org mungkin akan kata wah, iman.gagahnye sampai ade 2 blog.entah bila boleh update.well.aku akan cuba sedaya upaya.dulu byk kali aku cadangkan pada chaletmate2 aku, nak buat blog p-20.malangnya tak mendapat sambutan.seorang tu, bila aku ckp cmtu, respon die hanyalah jom! je.tanpa ada apa2 tindakan lanjut.ok.faham maksud beliau.seorang lagi pulak, respon die malasla.nanti sape nak update?kalau nak org bace, kenelah rajin update. ok. faham. tu aku rasa merupakan salah satu beliau ingin menyatakan respon negatifnya terhadap ajakan aku utk membuat blog p20 tu. sudahnya, dlm p-20, aku yg buat blog dulu.diikuti p-20-b dan....p-20-a?entah.aku pun tak tau bile die ade blog.tp die ade katenye.

atau, bukak saja http://imanmanan2.blogspot.com, mungkin ada yg kata ah.biru lagi iman ni.template ni pun aku edit html je dr template yg die bagi tu.jenuh betul.tp takpe.jenuh masa mula2 je.edit dekat warna2, dan saiz je.yg lain2 tak usik.nak download sgt memeningkan.sbb susah nak carik yg bebetul sesuai dgn taste.pastu, dah download, mcm2 hal.tajuk hilang, bahasa yg tak pernah dipelajari, dsb.bukak google, key in je 'blogger template'.tu dia.tak terkira banyaknya pilihan.tak sanggup aku nak tatap semuanya.dah dpt 1 lawa, ade yg lagi lawa.sudahnya, ambik template yg sedia ada je.aku memang memilih pun.

ni aku taip kat dlm ruang new post dlm blogspot punya ruangan ni. so lepas titik dia tak pun automatically besarkan huruf for the next sentence tu.

semalam aku terbaca dlm akhbar kosmo.tentang fakta budaya blogging di malaysia.malaysia adalah antara negara yg memnpunyai ramai blogger2.anggaran adalah kira2 500,000 blogger berdaftar di malaysia.blog dr mahathir merupakan antara blog yg angka pelawatnya mencecah 3 angka setiap hari.begitu juga blog yasmin ahmad, pengarahnya filem mukhsin dan banyak lagi.banyak lagi fakta2 menarik tentang blog.tapi dah ke mana entah surat khabar yg aku bace ptg smlm tu. nanti kalau aku jumpa kat tempat bakar sampah luar tu, mungkin aku akan letak lagi fakta dr akhbar tersebut.susah2 sgt, search je kat dunia virtual ni.

mcm 'mengapa', 1st post aku akan berceloteh2 pasal blog.mungkin post kedua pun akan menerima nasib yg sama kot.

ilalliqa'.




No comments: